Matuška Collection
Páčia sa Vám tieto autá? Chceli by ste, aby niektoré z nich bolo súčasťou Vašej svadby, filmu, klipu, fotiek, reklamy? Nie je problém. Stačí nás kontaktovať na tel.č. 00421 903 519 670 a sen sa môže stať realitou (všetky vozidlá je možné vidieť na živo v sídle klubu).
Máte zájem o raritnú malosériovú 126ku? Zavolajte! Nájdeme, dovezieme, opravíme, prihlásime na Slovensku. Kompletný servis na kľúč. Info na tel.č. 00421 903 519 670 ale Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi. Na jej zobrazenie musíte mať zapnutý JavaScript.
Matuška F1.26
Formula na báze Fiatu 126 postavená Ľudevítom a Martinom Matuškom. Prvý prototyp s výrobným číslom jedna je možné vidieť v sídle klubu a na pretekoch v rámci Majstrovstiev Slovenskej Republiky v pretekoch automobilov do vrchu. Info a reportáže o doteraz absolvovaných pretekoch nájdete v sekcii Agromat Racing tu: http://home.126fan.sk/index.php/matuska-family/agromat-racing-team V prípade, že Vás projekt zaujal a mali by ste záujem o túto malosériovo vyrábanú formulu viac info o tomto projekte nájdete tu: http://home.126fan.sk/index.php/matuska-family/agromat-f1
Fiat 126 Fan buggy
je postavená kompletne z dielov fiatu 126. Viac informácií o jej konštrukcii sa dozviete na našej stránke tu: http://home.126fan.sk/index.php/matuska-family/126-fan-buggy
Fiat 126 MCA Coupé
Rok výroby: 1986
Počet vyrobených kusov: 26 spolu s verziou cabrio
Opis: Kit Car vyrobený vo Veľkej Británii talianskym konštruktérom. Podobne ako pri CC Zero toto vozidlo využíva 99% mechanických dielov z Fiatu 126. Karoséria je celá vyhotovená zo sklených vlákien posadená do rámu z ocelových profilov. Naše vozidlo sa momentálne nachádza v predrenovačnom ale plne funkčnom stave.
Fiat 126 MCA Cabrio
Rok výroby: 1985 Počet vyrobených kusov: 26 spolu s verziou coupe Opis: Kit Car vyrobený vo Veľkej Británii talianskym konštruktérom. Využíva 99% dielov z Fiatu 126. Ako už názov a fotky napovedajú toto auto pochádza od toho istého výrobcu ako MCA Coupé. Karoséria je taktiež celá vyhotovená zo sklených vlákien posadená do rámu z ocelových profilov. Dizajn a rozmery sú uplne identické. Paradoxom je, že má výrobné číslo 3 a coupé má výrobné číslo 4 takže máme v kolekcii dva priamo po sebe nasledujúce Kit cars od jedného výrobcu. Toto konkrétne vozidlo nebolo nikdy doskladané a v tomto štádiu sme ho aj kúpili, v budúcnosti máme v pláne ho kompletne zrenovovať a doskladať
Fiat 126 LPT
Rok Výroby: cca do roku 1983
Počet vyrobených kusov: 7-10
Opis: prototyp vozidla pre armádu. Mal byť pôvodne určený do ľahkého terénu na presun pechoty. Bohužiaľ pri testoch vozidlá neuspeli, jedným z dôvodov bolo aj to, že kvôli zlému rozloženiu váhy boli už v ľahkom teréne zle ovládateľné a dosahovali aj kvôli tomu malú rýchlosť. Ďalším dôvodom bolo, že pneumatiky na strednej náprave sa nad mieru rýchlo opotrebúvavali. Bolo vyrobených odhadom 7-10 kusov. Je veľmi obtiažne nájsť akékoľvek podklady o tomto projekte, ale podľa doteraz zozbieraných informácií bolo toto vozidlo vyrobené v dvoch verziách. Prvou bola obojživelná, ktorých sú celosvetovo zachované dva kusy a druhou pozemná verzia. Náš exemplár by mal byť jediný celosvetovo zachovaný kus. Bohužial zub času ho kompletne ohlodal a tak jediné čo z neho ostalo je karoséria. Vydržala len vďaka tomu, že je celolaminátová a teda nemohla skorodovať. Postupne zbierame potrebné informácie a pomaly pracujeme na jeho znovuzrodení. Až na pár detailov tento prototyp využíval takmer všetky mechanické časti z Fiatu 126 včetne motoru, ktorý ju umiestnený vpredu a otočený o 180 stupňov.
Fiat 126 CC Zero Mk1
Rok Výroby: 1994
Počet vyrobených kusov: 21
Opis: Kit car bol vyrábaný anglickou firmou CarCraft vo Veľkej Británii v dvoch generáciách Mk1 a Mk2. Model Mk2 bol prakticky identický s modelom Mk1. Pri modely Mk2 boli použité iné smerovky, faceliftovaná zadná časť a upravený rám predného okna a došlo k odstráneniu rámu za šoférom. Obidva typy používajú všetky mechanické diely z Fiatu 126. Karoséria je tvorená ocelovým rámom obaleným hlníkovým plechom v kombinácii s dielmi zo sklených vlákien. Naše vozidlo bolo zakúpené v predrenovačnom stave. Nateraz ostala karoséria ponechaná v originál stave, keďže nevyžadovala zásadnejšie opravy, ale v budúcnosti plánujeme kompletnú renováciu aj tejto časti vozidla. V súčastnosti je na vozidle spravená kompletná renovácia všetkých mechanických dielov.
Fiat 126 Steyr Puch
Rok Výroby: 1974
Počet vyrobených kusov: 2043
Opis: výnimočným robí toto vozidlo jeho motor, keď si odmyslíte ten jedná sa v podstate o štandardný starý taliansky model. Motor svojou konštrukciou pripomína VW Chrobák. Je to ležatý vzduchom chladený boxer. Ďalšou anomáliou je, že toto vozidlo malo v sériovej výbave montované nezávislé kúrenie.
Vďaka relatívne ľahkej upravitelnosti s veľmi dobrými výsledkami sa veľa týchto 126iek rozoberalo práve kvôli motoru, ktorý väčšinou prekladali do Steyrov 500 kde bol síce takmer identický motor, ale 126kový bol výkonnejší a mal aj fabrickú predúpravu na tuning. Aj kvôli tomuto je momentálne na svete len nepatrné množstvo Fiatov 126 Steyr Puch. Naše vozidlo je momentálne v predrenovačnom stave.
Fiat 126 Figo s motorom Gogomobil
Rok Výroby: 1978
Počet Vyrobených kusov: možno pár desiatok kusov
Opis: Toto vozidlo bolo pôvodne postavené v Poľsku z talianských dielov a následne vyexportované do Nemecka, kde výmenou motora a úpravou pár detailov bolo možné toto vozidlo riadiť od 16 rokov. Použitý motor je vzduchom chladený dvojvalec, dvojtakt o objeme 250 ccm. Naše vozidlo je po dokončení kompletnej renovácie.
Fiat 126 Pop Cabrio
Počet vyrobených kusov: niekoľko sto kusov Opis: Vozidlo prerobené v nemeckom Mannheime. Cabrio sa dodávalo vo viacerých modelových vyhotoveniach. Základná verzia bola so vzduchom chladeným motorom a bez dvier. Dvere boli len súčasťou príplatkovej výbavy. Najdrahší model bol prerobený z fiatu 126 BIS a je teda vybavený vodou chladeným motorom. Vozidlo v našej zbierke je najdrahší model v najvyššej výbave a doviezli sme ho nekompletné v havarovanom stave. V roku 2004 sme ho kompletne opravili a zrenovovali a dodnes je v super stave hrdou súčasťou našej zbierky.
Príves 126fan
Po dokončení renovácie kabrioletu napadlo prezidenta vyrobiť si k nemu niečo extra a tak vznikla idea o prívese 126fan ku kabriu. Nebolo ľahké dosiahnuť vytúžený tvar, ale myslím, že výsledok nakoniec stojí za to. Za zmienku stojí, že všetky diely okrem ťažnej konštrukcie pochádzajú z fiatu 126.
Fiat 126 Bosmal Cabrio
Rok výroby: 1994
Počet vyrobených kusov: 400
Opis: Vozidlo bolo prerobené zo seriového modelu Fiat 126 firmou Bosmal v Poľsku. Karoséria síce vyzerá na pohľad rovnako ako pri sériovom Fiate 126, ale práve kvôli úprave na cabrio je karoséria kompletne vystužená rozšírením prahov a vystužením podlahy. Okrem karosérie prešiel ľahkou fabrickou úpravou aj motor. Vozidlo je momentálne po kompletnej renovácii.
Fiat 126 Racing
Tento fiat sme kúpili za šrotovú cenu, pretože pravdupovediac bol vo veľmi zlom stave. Do tohto auta sme šli s jasným cieľom urobiť z neho pekný tuning show car v štýle racing. Ako čas plynul dostali sme sa k pretekom do vrchu a auto sa postupnými úpravami pretransformovalo na plnohodnotný závoďák. Úpravy rečou čísel: Výkon 40 koní, Maximálne otáčky 8000 ot/min. 5 stupňová prevodovka a váha niečo pod 500kg. Vďaka týmto hodnotám a šikovným rukám pravdaže, sa na ňom prezidentovi podarilo vyhrať nejeden pohár a to aj v absolútnom hodnotení triedy.
Fiat 126 Personal 2
Rok Výroby: 1977
Opis:Fiat 126 vyrobený v taliansku sa v zásade konštrukčne nevzďaľuje od tradičnej 126ky, avšak dve základné črty ho predsa len odlišujú. Prvá výraznejšia je plátená strecha obdobne veľká ako to bolo pri modely Fiatu 500, druhá črta má zásluhu aj na názve vozidla Personal 2 a teda ako už mnohí z Vás možno tipujú jedná sa o dvojmiestne prevedenie. Priestor, kde sú v iných 126kách umiestnené zadné sedadlá tu slúži ako náhradný batožinový priestor príp. núdzové sedenie. Náš exemplár sa nachádza zatiaľ v predrenovačnom stave.
Fiat 126 BIS
Opis: Tento typ fiatu 126 je v našej zbierke i napriek tomu, že sa jedná o velkosériovejšie produkovaný model. Hlavný rozdiel tohto modelu oproti tradičnej 126ke spočíva v trojdverovej karosérii a vodou chladenom motore o objeme 703ccm. Vďaka týmto dvom odlišnostiam je vozidlo priestrannejšie a v zime lepšie kúri. Vďaka dlhšej prevodovke a výkonnejšiemu motoru bolo pohodlnejšie aj na dlhšie trasy. Keďže sa jednalo viacmenej o exportný model je tento typ dodnes veľmi populárny napríklad v Nemecku, Taliansku, Turecku ale i Veľkej Británii.